دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
روانشناسی
مقایسه اثربخشی روان درمانی انگیزشی و درمان شناختی-رفتاری بر خود ناتوان‌سازی تحصیلی در نوجوانان

ُسعید عباسپور اسفدن؛ حسین صاحبدل؛ مجید ابراهیم پور

دوره 8، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 329-340

https://doi.org/10.22034/ijes.2023.543467.1198

چکیده
  هدف: خود‌ناتوان‌سازی تحصیلی نقش مهمی در سایر متغیرهای تحصیلی دارد. بنابراین، هدف این مطالعه مقایسه اثربخشی روان‌درمانی انگیزشی و درمان شناختی رفتاری بر خودناتوان‌سازی تحصیلی در نوجوانان بود.روش‌شناسی: این مطالعه نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعه آن همه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم ...  بیشتر